среда, 8. фебруар 2012.

Ćuftice...

Oduvek sam obožavala ćufte u paradajz sosu, ali ih nikada nisam sama spremila. Zašto? Uvek je mama bila srećna da ispuni želju ćerki, restoran na poslu ih je često imao u ponudi, a uvek sam i kući imala barem jedno pakovanje ovog gotovog jela koje se zagreva za samo 10 minuta.

Danas sam spremala juneće ćufte u paradajz sosu, ali sam izguglani recept izmenila vodeći računa o namirnicama i količinama koje mi je propisala Doktorka.

Materijal za 20tak ćufti (pojela četvrtinu, četvrtina mi ostala sutra za ručak, a drugu polovinu je suprug u slast smazao uz krompir pire i zelenu salatu :)
- pola kilograma junećeg mlevenog mesa
- jedno jaje
- manja glavica crnog luka
- jedan čen belog luka (ja preferiram Beli luk u granulama, koji se može kupiti u prodavnicama, lepše mi mirišu ruke ;)
- kašičica maslinovog ulja
- pola litre soka od paradajza (Doktorka preporučila Tomatino)
- 3 čaše vode
- so, biber, začin C, aleva paprika.

Priprema ćufti
Sitno iseckati crni i beli luk, pomešati sa mlevenim mesom, dodati jaje, zatim začine: so, biber, začin C i alevu papriku. Dobro promešati da se lepo sjedini i zatim ostaviti u frizider pola sata - sat.

Priprema sosa
Preskočila sam deo "klasične pripreme" ovog jela koji podrazumeva da se ćufte uvaljaju u brašno i proprže na ulju, a da se sos priprema tako što se 2-3 kašike ulja uprži sa 3 kašike brašna - ne da mi program ishrane, ali to nije nimalo škodilo dobrom ukusu jela.
Sjediniti paradajz sok, vodu, začin C i alevu papriku i ostaviti da se kuva. Kada proključa, izvaditi mesnu smesu iz frižidera, praviti loptice i polako ih kašikom spuštati u sos. Krčkati 30-40 minuta na umerenoj vatri uz stalno mešanje (uvek sam se pitala šta je to umerena ili slaba vatra - na našem šporetu koji ima skalu od 0-9 to je 5).

Nadam se da ćete u ovom ukusnom jelu uživati kao i mi :)

Нема коментара:

Постави коментар